2 Nisan 2013 Salı

Madenciler Emekçilerin Takımının Yanında



     Adanademirspor - Bucaspor maçında  Maden Mühendisleri Odası Adana Şubesi pankartı ile Çukurova Üniversitesi Maden Mühendisliği bölümü öğrencileri ve mezunları tribünde yerlerini aldılar.Grup yorumun en çok dinlendiği , bestelere ilham kaynağı olduğu bu tribünlerde emekçilerin bizlerle olması bizleri onurlandırdı.
Pankart açılır açılmaz tamam onlarda geldiler sonunda dedim kendi kendime ancak onlar hep bizimleydi. İlk defa '' Madenci '' olduklarını belirten bir pankart açmışlardı. Bunda Maden Mühendisleri Odasının büyük katkısı var.Mühendislere de öğrencilere de her türlü desteği veriyorlar.Bende kendi adıma teşekkür ediyorum bir Maden Mühendisi olarak.

                     

     Gelelim bu madenlere ...Adanademirspor dendiğinde nasıl acı ve hüsran akıllara geliyorsa '' Madenler '' deyince aynı duyguları yaşıyorum.Grup yorum dedim ya hani ... Madenciden şarkısını dinlemeyen var mı acaba ? Zonguldak'ta yaşanan acı olaylara , taşeronların işçilerin canından daha çok önem verdiği kara zulümlere hiç kulak verdiniz mi ? Siz hiç yeraltına indiniz mi ? Canlı canlı mezara girmektir madenlerde çalışmak.Ekmeğini taştan çıkarmak derler hani.Bu deyimi tam anlamıyla yerine getirenlerdir madenciler. Evlerine ekmek götürmek isterken her gün ama her gün sırat köprüsünden geçebilir misiniz ? Yitirilen canlar, sakat kalanlar ... Bana acılarını tarif edin deseniz susar kalırım.Boğazım düğümlenir.Emeklerini anlat deseniz onu da yapamam.Daha o kadar yaşamadım onları. Sabahları işe gitmeden tıraş olduklarını , güzel bir kolonya sürüp ev ahalisine güzel mi güzel bir şekilde tebessüm ederek , çocuklarını öperek belki de içlerinde acaba bugün başıma bir şey gelir mi , onları görebilecek miyim korkusuyla kara zindanlara yürüdüklerini düşünün. Ben anlatamıyorum gördüklerimi , duyduklarımı daha doğrusu onların yaşadıklarını. Kağıda yazmıyorum iyi ki...Madencilerin emek emek çıkarttığı o madenden yapılan bir kalem...Düşünün birde kara kalem olduğunu.Yazdıkça daha çok içim sızlardı...

    Bana bu duyguları yaşatan her madenci kısacası emekçi yoldaşıma teşekkür ederim. Bunları yazmama sebep olan '' Genç Madencilere '' de keza ... Her maçta sizleri daha da artan sayınızla tribünde aramızda görmek bize gurur verir.Takın baretinizi bırakın pankart siz olun ... Bize o da yeter ...Yazımı bitirirken '' Madenciden '' şarkısını da sizlerle paylaşmak isterim. Kalın sağlıcakla...

                                    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Powered By Blogger